KØB FOR OVER 500,- KR. & FÅ FRI FRAGT*Skarpe priser på originalt Opel tilbehørSe det store udvalg

Betingelser

Firmaoplysninger

Virksomhedens juridiske navn: Bilcentret Peer Glad A/S
Virksomhedens kaldenavn: Glad.dk / Glad Kalundborg
Adresse: Slagelsevej 88 – 4400 Kalundborg

Telefonnummer: 59 51 10 64
Fax-nummer: 59 51 02 51
Officiel e-mail adresse: glad@glad.dk
Officiel web-adresse: www.glad.dk

Selskabsform: Aktieselskab
CVR-nummer: 18249871
Antal ansatte omregnet til fuldtidsansatte: 55
Etableringsår: 1995 (1972)

Sparekassen : Konto nr. 5292 0000189819


Handel i webshoppen

Handel på gladopel.dk kan kun finde sted, hvis kunden erklærer sig indforstået med de betingelser og vilkår, der gælder for handel på gladopel.dk. For at handle på gladopel.dk skal kunden være fyldt 18 år.


Bestilling og betaling

Du kan bestille varer fra Bilcentret Peer Glad på følgende måder:

  • Via hjemmesiden gladopel.dk
  • Ved telefonisk bestilling på telefon 59 51 10 64.

Telefonbestillinger modtages mandag til torsdag kl. 7.30-15.45 og fredag kl. 7.30-15.00

Når du har gennemført en online bestilling og betaling, vil du modtage en ordrebekræftelse pr. e-mail.

Vi anbefaler, at du gemmer denne. Er en vare udsolgt eller i restordre fra vores leverandør, vil du hurtigst muligt få besked herom pr. e-mail.

Alle priser på webshoppen angives inklusiv moms (25%) samt inklusiv alle afgifter, told m.m. Der skal dog tillægges forsendelse.

Vi tager forbehold for trykfejl, prisændringer, afgiftsændringer, varer i restordre og udsolgte varer mv.

I vores webshop kan du betale på følgende måder:

  • Dankort
  • Visa/Dankort
  • MobilePay
  • Bankoverførsel til vores bankkonto i Sparekassen reg.nr.: 5292, kontonr.: 0000189819

Ved betaling med betalingskort eller MobilePay trækkes beløbet først, når varerne sendes fra vores lager. Der kan IKKE trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet. Betaler du med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik som vores, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1.200,- kr., hvis dit dankort misbruges ved brug af pinkoden.

Data, du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun NETS (PBS), der kan læse dem. Hverken vi eller andre har mulighed for at læse dataene.


Levering af varer

Ordrer på lagervarer bliver leveret indenfor 2-4 dage.

Leveringsmuligheder:

  • GLS Pakkeshop
  • GLS levering til din adresse
  • Afhentning i vores forretning på Slagelsevej 88, 4400 Kalundborg. Alle hverdage kl. 07.30-16.30.

Vi sender ikke varer pr. efterkrav.

Du modtager en e-mail fra os, når varen afsendes fra vores lager. Har du valgt at afhente varen, vil du modtage en e-mail fra os, når varen er pakket og klar til afhentning. Er varen ikke afhentet inden 8 dage annulleres ordren.

Du modtager din faktura sammen med varerne.

Skal pakken sendes igen og fejlen er vores, vil vi selvfølgelig afholde udgiften, ved fornyet forsendelse. Men skyldes det, at du ikke har afhentet varen i GLS Pakkeshoppen, på posthuset el. lign., vil du selv skulle betale for at få ordren tilsendt igen.

Forsendelsesomkostninger
Pakker sendes med GLS til en pakkeshop nær dig fra kun kr. 49,- (Vi tilbyder gratis levering ved køb over kr. 500,-).

Du vælger leveringsstedet under bestilling, ud fra det postnummer du oplyser.

Fragtfri levering*:
Alle ordrer over en samlet værdi af kr. 500,- sendes fragtfrit i Danmark.

* Undtaget er fælge, tagbokse og træk

Forkert eller beskadiget vare
Modtager du en pakke, som er blevet beskadiget under transporten, skal du straks anmelde det til transportfirmaet.

Modtager du en forkert leveret vare, refunderer vi selvfølgelig forsendelsesomkostningerne, både for den oprindelige levering og for den nye forsendelse. Dette sker efter GLS´s normale takster. Returner ikke varen pr. efterkrav, da vi vil nægte modtagelse. Husk at gemme din kvittering, som dokumentation for at du har afsendt varen.

Har du yderligere spørgsmål omkring levering af varer købt gennem webshoppen, er du altid velkommen til at kontakte os på glad@glad.dk eller tlf. (+45) 59 51 10 64.


Fortrydelsesret og returnering

Fortrydelsesfrist
Ved køb af en vare via webshoppen har du ret til at fortryde købet senest 14 dage efter, at du har modtaget varen.

I juleperioden forlænger vi fristen. Varer som er købt mellem den 20. november og den 24. december, kan returneres indtil den 15. januar det efterfølgende år.

Der er ingen fortrydelsesret, såfremt købet er erhvervsmæssigt (salg til virksomhed).

Betingelser for returnering
Når varen returneres og fortrydelsesretten benyttes kan dette kun ske, såfremt varen returneres i væsentlig samme stand og mængde, ubeskadiget, ubrugt og i evt. originalemballage, som da du modtog varen. Du må altså ikke have brugt varen eller have forsøgt at montere denne.

Elektriske dele kan ikke returneres.

Returnering af varer
Der er tre måder, hvorpå du kan returnere varen:

  • Du kan returnere varen til os senest 14 dage efter, at du har modtaget den. Du betaler selv for forsendelsen.
  • Du kan aflevere varen i butikken indenfor 14 dage. Medbring fakturaen som dokumentation for at varerne er købt hos os.
  • Du kan undlade at modtage varen eller afhente den i pakkeshop.

Returvarer sendes/afleveres til:
Bilcentret Peer Glad A/S
Slagelsevej 88
4400 Kalundborg

Med tydelig angivelse af følgende oplysninger om dig:

  • Navn
  • Adresse
  • Ordrenr.
  • Bankoplysninger (jfr. nedenstående under afsnittet “Refundering”)

Vi anbefaler, at du returnerer varen via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken. Husk at gemme din postkvittering, som dokumentation for at du har afsendt varen.

Refundering

Når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for, at fortrydelsesretten kan benyttes, vil købesummen fra vores side blive refunderet indenfor 5 hverdage. Der kan dog pga. transaktionstiden, som er udenfor vores indflydelse, gå lidt længere tid før beløbet er disponibelt på din konto.

Betalingskort: Beløbet krediteres det betalingskort, som du anvendte ved købet.

Bankoverførsel: Beløbet tilbageføres til din bankkonto. Husk at oplyse navn på din bank, reg. nr. og kontonummer.

Har du yderligere spørgsmål omkring returnering af varer købt gennem webshoppen, er du altid velkommen til at kontakte os på glad@glad.dk eller tlf. (+45) 59 51 10 64.


Reklamation

Vi giver efter købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer.

Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået indtil 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning at manglen ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder efter købet, anses reklamationen altid for værende rettidig.

Ud over din reklamationsret har du også mulighed for at få varen repareret, ombyttet eller få pengene tilbage, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget.

Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, skal du kontakte os på e-mail glad@glad.dk eller tlf. (+45) 59 51 10 64.

Opdateret 16.05.2024

Share this post